Giacomo Manzoni, Dieci versi di Emily Dickinson, Parole da Beckett. Opv, Livia Rado, Marco Angius. Stradivarius 37235
Premio Abbiati del Disco 2023.
Hans Werner Henze, Il vitalino raddoppiato, Drei Mozartsche Orgelsonaten, I sentimenti di Carl Philip Emmanuel Bach. Opv. Anna Tifu, Mario Caroli, Emanuela Battigelli, Marco Angius. Brilliant Classics 97077, 2023
Sciarrino, Paesaggi con macerie. Ensemble lcarus vs Muzak. Monica Bacelli. Marco Angius Kairos Music, 2023
Sciarrino, Musiche per il Paradiso di Dante. Prima registrazione mondiale. OPV, Marco Angius, Kairos Music, 2022..
Marco Angius, Riverberazioni. Suono e controsuoni del Novecento. Il Poligrafo, Padova 2022.
Wagner/Henze, Wesendonck Lieder. Wagner, Siegfried ldyll e Träume. Sciarrino, Languire a Palermo. Sara Mingardo, Massimo Quarta. Marco Angius, conductor
Marco Angius, Come avvicinare il silenzio. La musica di Salvatore Sciarrino, ll Poligrafo. Padova, 2020.
Luigi Nono, Prometeo. Tragedia dell’ascolto.
Prima registrazione mondiale della nuova edizione. Filarmonica Toscanini e coro del Teatro Regio di Parma, Ensemble Prometeo. Marco Angius, conductor.
Stradivarius STR37096
Castiglioni, Quodlibet. Aldo Orvieto, pianoforte. Orchestra di Padova e del Veneto. Marco Angius, conductor.
Stradivarius STR37097
Sciarrino, Altri volti e nuovi 1, Orchestra di Padova e del Veneto, Livia Rado, Marco Angius. Decca 2017
5 ottobre 2015 Rai5, diretta televisiva dalla Sala Caicovsky di Mosca, Orchestra Sinfonica Nazionale della Rai, musiche di Rossini, Paganini, Rota, Rachmaninov-Respighi. Anna Tifu, violino. Marco Angius, conductor.
RaiTre, Prima della prima, La Metamorfosi, Orchestra e Coro del Maggio Musicale Fiorentino. Marco Angius direttore. Regia di Christian Angeli.
Marco Angius drew the attention conducting the world première of Studi per l’intonazione del mare by Salvatore Sciarrino in 2000.
He was invited by Ensemble Intercontemporain (Agora 2012), Tokyo Symphony, Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI, Orchestra Teatro La Fenice, Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino, Teatro Comunale of Bologna, Orchestra Sinfonica Giuseppe Verdi of Milano, Orchestra della Svizzera Italiana, Orchestre de Chambre de Lausanne, I Pomeriggi Musicali, Muziekgebouw/Bimhuis in Amsterdam (Gaudeamus Music Week), Luxembourg Philarmonie and deSingel of Anversa (with the Hermes Ensemble as their guest conductor), Biennale Musica of Venezia, Ars Musica of Brussels, Milano Musica, MI.TO. Festival, Warsaw Autumn, Filature of Mulhouse, Teatro Lirico of Cagliari, Romaeuropa Festival, Traiettorie of Parma, Accademia Filarmonica Romana, Teatro Lirico of Spoleto (Orpheus Price 2007), Orchestra Sinfonica of Lecce.
He founded and is the Music Director of the the ensemble Algoritmo (Amadeus Price 2007 for the best recording of the year for Mixtim by Ivan Fedele recorded by Stradivarius). Since 2008 he is cooperating with the Accademia Nazionale di Santa Cecilia (where in 2011 he conducted a new production of La Volpe astuta by Jánácek and Sir Pappano assistant for Rossini Guillaume Tell, Emi Records 2011) and he is invited for conducting masterclasses by the Music Conservatory in Lugano.
Marco Angius is the author of the book about Salvatore Sciarrino's compositions Come avvicinare il silenzio (RAI ERI 2007), Ali di Cantor (The music of Ivan Fedele, Suvini Zerboni 2012) as well as of several works translated into different languages (Electa, Salzburger Festspiele, l’Harmattan). He has recorded for many labels: Euroarts (Sciarrino Luci mie traditrici), Neos, Stradivarius, Die Schachtel, RAI Trade, Vdm Records.
Since 2011 he is the artistic coordinator of the Ensemble Accademia Teatro alla Scala, where he is conducting the contemporary as well as the operatic repertoire. Recent productions: Jakob Lenz by Wolfgang Rihm, Maderna Don Perlimplin at the Teatro Comunale in Bologna, Sciarrino Aspern (Venice, La Fenice), Battistelli L’imbalsamatore (Milano Musica/Accademia Teatro alla Scala).